Sprzątajmy po swoich psach !
16/03/2021
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej przypomina właścicielom psów, że do obowiązków mieszkańców należy dbałość o trawniki i tereny wspólne.
Zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Grodków
(uchwała Rady Miejskiej Nr XX/173/20 z dnia 30 września 2020 r.) wyprowadzanie psa w miejsce publiczne jest możliwe po wypełnieniu następujących warunków:
- właściciel lub opiekun psa zobowiązany jest do wyprowadzania psa na smyczy, a psy duże, bądź ras uznanych za agresywne lub zachowujące się w sposób agresywny – na smyczy oraz w kagańcu;
- zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest tylko wtedy, gdy pies jest w kagańcu, w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i tylko wtedy gdy opiekun psa ma możliwość sprawowania nad nim bezpośredniej kontroli;
- osoba, z którą przebywa zwierzę na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, w szczególności takich jak drogi, chodniki, podwórka, parkingi i inne tereny zielone zobowiązana jest do niezwłocznego usunięcia zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta.
Odchody zwierząt należy umieszczać:
- w koszach ulicznych,
- w pojemnikach na zmieszane odpady komunalne.
Regulamin porządku domowego obowiązujący w Spółdzielni stanowi, że nie należy dopuszczać kotów i psów do piaskownic, stanowiących miejsce zabaw dla dzieci.
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej apeluje o odpowiedzialne i świadome podejście do sprzątania odchodów z terenów będących do dyspozycji wszystkich mieszkańców.
Jako mieszkańcy zadbajmy o komfort, estetykę i czystość naszych terenów.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z art. 77 Kodeksu Wykroczeń: „Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1000 złotych albo karze nagany”.
Spółdzielnia Mieszkaniowainformuje osoby zgłaszające niedopełnienie czynności opisanych w niniejszym piśmie o możliwości ich zgłoszenia do Straży Miejskiej.
Podkreślamy, że tereny Spółdzielni objęte są monitoringiem.