Wymiana domofonów na cyfrowe w zasobach Spółdzielni
01/03/2021
Zarząd Spółdzielni uprzejmie informuje, że celem unowocześnienia i zwiększenia komfortu oraz bezpieczeństwa zamieszkiwania w zasobach Spółdzielni Rada Nadzorcza uchwałą Nr 9/2021 przyjęła REGULAMIN eksploatacji instalacji domofonowej w zasobach mieszkaniowych Spółdzielni.
Na mocy w/w regulaminu z dniem 1 marca 2021 r. Spółdziałania przejmie na Państwa wniosek wszystkie obowiązki dotyczące instalacji domofonowych, czyli: montaż, remont (wymianę, modernizację) i konserwację.
Powyższe działania mają na celu uregulowanie i ujednolicenie statusu prawnego oraz przejęcie instalacji jako części wspólnej budynku, a co za tym idzie wymianę kaset domofonowych w ramach posiadanych przez daną nieruchomość środków Funduszu Remontowego.
Do tej pory remont i montaż kaset domofonowych nie należał do zadań Spółdzielni, ponieważ nie były one traktowane jako części wspólne budynku. Mieszkańcy sami podejmowali działania mające na celu remont/ wymianę centrali domofonowych i dopiero po upływie okresu gwarancji zgłaszali chęć objęcia instalacji usługą konserwacji przez Spółdzielnię.
Modernizacja instalacji domofonowych w zasobach Spółdzielni będzie polegała na wymianie starego panelu na panel cyfrowy z funkcją zamka szyfrowego oraz z czytnikiem RFiD co umożliwi:
- otwarcie drzwi wejściowych za pomocą indywidulanego kodu;
- otwarcie drzwi za pomocą zbliżenia breloka lub karty
oraz znacznie poprawi jakość rozmów.
Od dnia 1 marca 2021 r. klatki schodowe mogą składać w siedzibie Spółdzielni wniosek o przejęcie przez Spółdzielnię obowiązków w zakresie domofonów i wymianę domofonu na cyfrowy w ramach Funduszu Remontowego.
UWAGA !
W związku z tym, że część nieruchomości w wyniku wykonania termomodernizacji nie posiada środków zgromadzonych na Funduszu Remontowym REGULAMIN przewiduje możliwość utworzenia dla nich specjalnego Funduszu Celowego na okres 12 miesięcy celem pokrycia kosztów wymiany panelu na cyfrowy.
Każdy remont - wymiana panelu poprzedzony będzie przeglądem technicznym instalacji oraz przygotowaniem oferty dla danej nieruchomości, jest to proces czasochłonny i dlatego
o kolejności wymiany domofonów na cyfrowe decydować będzie kolejność złożonych wniosków do Spółdzielni !
Druki do pobrania:
WNIOSEK o wymianę domofonu w ramach Funduszu Remontowego
WNIOSEK o wymianę domofonu oraz utworzenie Funduszu Celowego
REGULAMIN eksploatacji instaalcji domofonowej
INFORMACJA TELEFONICZNA 77 415 55 05